Lakritsknäck

Publicerat: 2011-12-11 Kl: 23:08:14 | I kategori: Recept: kakor och godis

Jag älskar lakrits!
Och så älskar jag knäck.
Och nu älskar jag även lakritsknäck.

Jag hittade några recept på lakritsknäck på internet, men de innehöll turkisk peppar.
Turkisk peppar är inget jag är alltför förtjust i, så jag hittade på ett eget recept.
De blev kanongoda!

Här kommer receptet:

3 dl grädde
3 dl sirap
3 dl socker
1 klick smör
5 st kick

Koka grädde, sirap och socker tills knäcken är nästan färdig.
Lägg sedan ner kicken som du skurit i bitar och en klick smör.
Koka till den konsistens du vill ha på dina knäck.

I love it!
De blir däremot inte så vackra i färgen. 
Vill du kan du ju alltid blunda när du stoppar in dem i munnen:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback