Milky way!

Publicerat: 2011-12-06 Kl: 20:44:25 | I kategori: Recept: kakor och godis

Som jag skrev tidigare så är det lugnt med tårtor just nu.
I några dagar iallafall.
Det passar mig perfekt, för då får jag julbaka!
Jag älskar att baka inför julen!

Det ska bakas lakritsknäck, 3 olika saffransbullar, rocky road,
en supergod brownie med smak av julen och mycket mer!

I veckan kommer det dyka upp lite roliga recept här.
Först ut är milky way!

Milky way ska egentligen vara vita, men jag hade lite olika färger
på mina marshmallows, så mina fick en ganska konstig färg.

De är hur som helst utsökta! Söta, sega och underbart goda!

Milky way
ca 30 st

400 g vit choklad av bra kvalitét
150 g kola eller dumle
2 dl minimarshmallows
80 g salta macadamianötter

Smält chokladen och hacka nötterna grovt
Blanda i alla ingredienser och häll i en sockerkaksform
Låt stelna i kylen och skär sedan i bitar

Njut! Gärna med en kopp starkt kaffe!

Kommentarer
Postat av: sofia-mamma till Vilja och bf 28/3-12

MUMS! Måste nog testa!

2011-12-06 @ 22:00:07
URL: http://www.fran3till4.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback