Oreo-cheesecake med vit choklad

Publicerat: 2011-02-20 Kl: 12:07:18 | I kategori: Kakor och sånt



Då vi var bortbjudna på middag gjorde jag oreo-cheesecake med vit chokladfrosting och tog med till efterrätt. Det blev himla gott, och hade jag inte gett bort de som blev över hade jag förmodligen suttit och smaskat på en just nu. Jag gjorde dem i mina nya hjärtmuffinsformar i silikon, och dessa hittar du t ex här.

Botten bestod av krossade oreo och lite smält smör. På det gjorde jag cheesecake och sen gräddade jag alltihop. När de små skönheterna hade svalnat spritsade jag dem med vit chokladfrosting. En jordgubbe och ett blad i marsipan fick pryda dem.

 

Kommentarer
Postat av: Ante

de såg farligt goda ut :P

2011-02-20 @ 12:41:08
Postat av: Annika

Tro mig, det var dem!

2011-02-23 @ 21:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback