Annorlunda bröllopstårtor

Publicerat: 2011-07-17 Kl: 21:00:30 | I kategori: Bröllopstårtor

I helgen har jag gjort några bröllopstårtor och här kommer tre av dem. Tjejen som beställde tårtorna ville ha en svart tårta med en "yellow cab", en vit tårta med frihetsgudinnan och en svart tårta med ett platt rött hjärta. Gissa om jag fick fjärilar i magen när jag hörde att hon ville ha frihetsgudinnan på en av tårtorna. Och inte blev det bättre då jag inte hittade en enda svensk tårtbagerska som hade gjort just denna på en tårta. Nåja, den som inte vågar kan ju heller aldrig utvecklas, så jag gjorde ett försök och jag blev faktiskt rätt nöjd. Nej, den är långt ifrån identiskt med den riktiga statyn, men med tanke på min korta karriär och den svåra uppgiften har jag bestämt att ge mig själv godkänt! Här ser ni reslutatet iallafall.





Tårtorna innehöll vaniljbottnar, riesenfluff och hallonmousse. De är täckta med marsipan, och den vita tårtan med sugarpaste.

Hoppas eran helg varit lika underbar som min!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback