Chokladtårtbotten

Publicerat: 2011-06-27 Kl: 20:45:21 | I kategori: Recept: tårtbotten

Det här receptet använder jag mig av när jag bakar chokladtårtbottnar. Vill man kan man skippa chokladen, men jag tycker den blir saftigare och godare så här:

Det här behöver du till en 20 cm form:
50 gram smör
1 dl mjölk
2 ägg
2 dl socker
2,5 dl vetemjöl
0,5 dl kakao
2 tsk bakpulver
50g choklad 70%

Gör så här:
Smält smöret och rör i mjölken
Vispa ägg och socker vitt och poröst
Slå över smörblandningen över äggblandningen och rör om
Sikta ner de torra ingredienserna i smeten
Smält chokladen några sekunder i mikron och häll sedan det i smeten
Grädda i den nedre delen av ugnen i 175 grader ca 35 min


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback