75-års tårta

Publicerat: 2011-05-25 Kl: 11:16:15 | I kategori: Gräddtårtor

Farmors tårta var faktiskt bland de godaste tårtor jag någonsin ätit. Och den blev himla fin med en hel del glitter. Nu gör inte den här bilden tårtan rättvis alls, den var mycket finare i verkligheten men lite kanske den glittrar ändå.

Tårtan bestod av 5 bottnar och längst ner är det blåbärs- och mandelmassemousse. Ovanpå det är det ett lager kokosmousse, och sen ett lager med banan och glasskräm. På det översta lagret är det blandat blåbär, mandelmassa och kokos. Sen täckte jag tårtan med vit chokladganache innan jag till slut la på grädden.

Tack och lov att denna ljuvligt goda skapelse inte behövde bo i min kyl annat än när den var orörd!
 
Kommentarer
Postat av: Malin

Alltså du gör så otroligt vackra tårtor!

2011-05-25 @ 17:02:58
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Anonym

Tack snälla!!:)

2011-05-25 @ 22:13:19
URL: http://sockerbagerskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback