Whiskytårta

Publicerat: 2011-11-04 Kl: 21:35:56 | I kategori: Motivtårtor

I veckan gjorde jag den här tårtan som skulle se ut som en Bowmore-flaska.
Tårtan har smak av ahlgrens bilar och glasskräm.
Om du fortsätter läsa så ska jag berätta om mitt hittils störta misstag med en tårta.

Jag gjorde bottnarna och skar till dem som en flaska och efter det la jag på fyllningarna.
Vaniljkräm på ett lager och blåbärsmousse på det andra.
När jag hade spacklat den slät och fin så satte jag den på kylning.
Det kanske ändå är bäst att läsa igenom beställningen igen så det var rätt dag, tänkte jag.
Och visst var det rätt dag! Men vänta nu, ahlgrens bilarfluff! Jag hade satt fel fyllning i tårtan!
Det var bara att snabbt göra ny fyllning och kyla den i några timmar och sen plocka av allt och börja om.
Gissa om det blev en sen kväll för mig med många svordomar!
Vid ett tillfälle övervägde jag starkt att sluta göra tårtor.
Dagen efter kom en nöjd kund och hämtade sin tårta och plötsligt kändes allt roligt igen.

Kommentarer
Postat av: Ante

Är den lika god som original innehållet i flaskan? :P

2011-11-06 @ 17:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback