Sjörövartårta

Publicerat: 2011-09-18 Kl: 16:04:48 | I kategori: Barntårtor

Rafael fyllde 4 år och ville ha sjörövartema på sina tårtor. På den ena skulle det finnas ett sjörövarskepp, och så här blev min tolkning av önskemålet:


Tårtan är fylld med mjölkchokladfluff och jordgubbsmousse med lite smak av vanilj.
Jordgubbsmoussen är verkligen god i tårtor, inte alls så söt utan lite syrlig. Passar utmärkt med ex choklad, lime eller ahlgrens bilar. Vill du också göra jordgubbsmousse? Recept på det hittar du här!

Hoppas du har haft en härlig helg! Det har jag, jag har nämligen fått träffa min systers lilla nyfödda prinsessa. Och det firade vi såklart med en tårta. Bild på den kommer inom kort!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback