Key lime pie

Publicerat: 2012-01-10 Kl: 23:28:38 | I kategori: Recept: övrigt

När jag gjorde citronmaränger förra veckan fick jag 7 äggulor över.
Jag googlade runt lite och hittade receptet på Key lime pie.
Perfekt!
Nej, jag har inte hört talas om den tidigare, jag är lite efter jag vet:)

Här kommer iallafall receptet på denna fräscha, goda paj!
(Och ja, jag har återigen förenklat receptet lite)

Botten:
200 g digestive
100 g smält smör

Fyllning:
1 burk sötad kondenserad mjölk
4 äggulor
1.5 dl juice från lime (jag tog 5 st)

Krossa kexen och blanda med det smälta smöret
Förgrädda ca 10 min i 175 grader

Vispa ihop äggulor och blanda ner kondenserad mjölk och saften från limefrukterna
Grädda ca 15 min till

Låt svalna och servera gärna med vispad grädde eller glass.
Jag smulade över citronmaräng och det blev supergott!


Tips! Prova byta ut digestive mot ett annat kex, ex singoalla. Du behöver då endast ca 35 g smör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback