Knäckrullar

Publicerat: 2012-07-25 Kl: 23:16:00 | I kategori: Recept: kakor och godis

 
Här kommer receptet på supergoda knäckflarn! Fast som rullar istället.
Jag vet inte vad de heter när man gör rullar istället men jag kallar de för knäckrullar iallafall:)
Ca 20-25 st
 
75 g smör
1 dl socker
1 dl havregryn
1 dl vetemjöl
0,5 tsk vaniljsocker
0,25 tsk bakpulver
2 msk grädde
2 msk sirap
 
 
Gör så här:
 
Smält smöret och blanda i övriga ingredienser
Klicka ut på bakplåtspapper och grädda i 200 grader ca 5-7 min
 
Rulla sedan ihop kakorna innan de stelnat
Jag fyllde mina med nutella och det blev riktigt gott!
Fyll annars med chokladkräm eller liknande.

Doppa ändarna i choklad
 
Kommentarer
Postat av: Celine Ekelund

Kakorna som ligger högst upp är ju världsgoda!

Svar: Visst är de!:)
Annika

2012-09-14 @ 09:59:19
URL: http://celineekelund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback