Luleå hockeytårta

Publicerat: 2012-03-30 Kl: 20:43:22 | I kategori: Tematårtor

Jag vet att jag är superdålig på att uppdatera bloggen nu för tiden.
Jag har helt enkelt inte tid!
Här kommer iallafall bilder på Ludvigs Luleå hockeytårta.
Tårtan har smak av vit choklad och glasskräm.
Den är täckt med marsipan.
Björnen har jag målat för hand och det var mitt stora orosmoment!
Det var dock lättare än jag trodde. Tur!
Hockeyspelaren är också gjord av marsipan.
Jag ska förresten försöka bättra mig på uppdateringsfronten!
Ha en härlig helg, det tänker jag ha!
Kommentarer
Postat av: Ann-sofi Andersson

Den var jätte fin...NU har du ju prövat göra en Lule´ Hockey tårta....=)

2012-03-31 @ 10:16:09
Postat av: Sara

Åh vad fin tårta! Vad är det för färg du använder när du färgar marsipan? När man använder hushållsfärg från affärn så blir marsipanen så kladdig..

2012-04-04 @ 11:59:01
Postat av: Sockerbagerskan

Tack! Jag använder mig av pastafärger som är avsedda för marsipan och sockerpasta.

2012-04-04 @ 21:03:56
URL: http://sockerbagerskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback