Rocky road

Publicerat: 2011-12-12 Kl: 21:06:07 | I kategori: Recept: kakor och godis

Ingen jul utan rocky road!
Här kommer receptet på mitt favoritjulgodis.
Receptet har jag hämtat från Leilas jul, jag har dock gjort om det lite.

600 g marabou mörk choklad
2 påsar dumle
1 påse polly(minst!)
3 dl salta jordnötter
1 dl pistagenötter

Smält chokladen och blanda i alla ingredienser
Häll ut i en form (ca 3 cm tjockt) och låt svalna
Skär sedan i bitar

Deppa inte för att bitarna inte blir fyrkantiga och fina.
Du kommer att förlåta de små gobitarna när du smakar på dem!




Kommentarer
Postat av: Sabina

Har du provat med ljust blockchoklad. Blir de goda?

2011-12-12 @ 21:20:49
URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, jag har provat med ljus choklad också och de blir minst lika goda! Fast lite sötare då:) Sist gjorde jag på hälften ljus och hälften mörk, kanongott!

2011-12-13 @ 15:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback