Tårta med munkar

Publicerat: 2014-06-29 Kl: 23:05:00 | I kategori: Kakor och sånt

Igår testade jag göra munkar för första gången i mitt liv. Jag hade köpt hem jäst och förberett mig för en hel kväll i köket innan de små raringarna skulle vara klara. Till min hjälp hade jag denna fantastiska Donut Maker, från roligaprylar.se 

Gissa om jag blev förvånad och överlycklig när jag öppnade munkjärnet och läste ett recept som följde med, där man bara skulle blanda ihop alla ingredienser och sedan grädda dem i ett par minuter. Ingen jäst alltså! 30 minuter senare doftade det nybakta munkar i hela huset. De blev väldigt goda och tog slut fortare än fort. 

Min dotter älskade de med rosa jordgubbsglasyr och strössel, vi andra föredrog de som doppades i socker. 
 
Idag när jag skulle göra en födelsedagstårta blev jag så sugen på munkar igen så jag bestämde mig för att göra en tårta med munkar på. Så, här är resultatet:

Tårtan bestod av chokladbottnar, banoffee pie-fyllning och dumlefluff. Den är sedan täckt med cream cheesefrosting och med chokladfudgesås som jag hällt över. Lite färska jordgubbar och ett gäng härliga munkar fick pryda tårtan. Den blev grymt god!

Jag ringlade lite chokladsås över munkarna och strödde sedan över frystorkade jordgubbar och chokladknappar. Mums!


Hoppas ni har haft en underbar helg! 


 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback