Doptårta bok

Publicerat: 2012-02-05 Kl: 04:51:33 | I kategori: Dop- och namnfesttårtor

Det hör inte till vanligheten att jag skriver blogginlägg kl halv fem på morgonen.
Men nu var det så att jag ändå råkade vara vaken och kom att tänka på en sak!
Jag har ju glömt visa Ellies andra doptårta:)
Så här såg den ut!

Anledningen till att jag kom på det nu (och varför jag är vaken denna tid)
är för att Ellie sover här hos sin moster i natt.
Ellie har sovit i över 6 timmar i sträck nu.
(Hi hi, det ska bli roligt att informera hennes föräldrar om det sen, de beskyller
henne nämligen för att bara sova en timme i stöten när hon är hemma hos dem)
Jag däremot, kan inte sova. Varenda gång det låter minsta lilla i babyvakten rusar jag dit,
redo att bekämpa eventuella fiender som vill ge sig på mitt syskonbarn:)

På tårtan satt i allafall en björnmamma och
sjöng små godnattsånger för sin lilla skatt


Och så fanns det ett gäng med färgglada björnar som lekte med stjärnor och ballonger


På vänstra uppslaget hade jag skrivit en vers som jag tycker om.
Det är svårt att skriva fint på mjuk marsipan!
(När man som jag, inte ens kan skriva fint på vanligt papper är det nästan omöjligt)
Jag är dock nöjd med resultatet.


Tårtan hade smak av vit choklad och dumle.
Sött men gott!

Nu är det bara hela dopfikat kvar att visa. Det får dock bli en annan dag.
Om inte annat, så när Ellie sover här nästa gång.
Ska hon uppföra sig så här bra får hon gärna komma fler gånger!:)

Kommentarer
Postat av: simone

amen gu de här var nog det sötaste jag sett,riktigt fint.

2012-03-04 @ 21:51:48
URL: http://smulansbakblogg.blogspot.com
Postat av: Sockerbagerskan

Tack snälla du! Och vilken härlig bakblogg du har!:)

2012-03-05 @ 20:47:43
Postat av: Anonym

Finaste!! Vart bor du ? En sådan tårta skulle man ju han på Olles dop som kommer snart , vad tar du för en sådan tårta tro?

Mejla mig gärna på [email protected]

2012-09-12 @ 14:56:40
Postat av: Evelina

Gud vilken fin tårta! Jag undrar hur du har gjort boken? Kan inte förstå hur du gör för att få den så fin:)

Svara gärna på [email protected]

2013-07-31 @ 21:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback