Polly- och vit chokladpannacotta

Publicerat: 2012-01-01 Kl: 21:21:35 | I kategori: Recept: övrigt

När jag skulle göra vit chokladpannacotta sist så upptäckte jag alldeles
för sent att jag hade för lite vit choklad.
Lösningen på det blev polly!

Här kommer receptet på en riktigt god pannacotta!

Till 4 pers
2 gelatinblad
100 g vit choklad
100g polly
4 dl grädde
4 msk mjölk
1 vaniljstång eller lite vaniljsocker

Blötlägg gelatinbladen 5 min i kallt vatten
Koka upp grädde,mjölk och vanilj i en kastrull
Smält ner polly och vit choklad
Rör i gelatinbladen
Ställ i kylen ca 4 timmar

Den här pannacottan blir söt!
Servera gärna med lite syrliga bär...
kanske limemarinerade björnbär eller hallon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback