Dessertbord till Esters dop

Publicerat: 2013-02-19 Kl: 21:07:27 | I kategori: Dessertbord

I helgen var det dop för våran älskade lilla Ester.
Så här såg hennes dopfika ut:
Jag vill inte ens tänka på hur många timmar jag lagt ner på detta, men det var helt klart värt det! 
 


På fikabordet fanns det fotokakor med smak av vanilj och citron
 
Och sugrör med vackra texter på
 
Rosa kardemummadrömmar
 
Cake pops i form av glasstrutar med smak av kladdkaka och nougat
 

På fikabordet fanns också personliga tavlor som jag beställt från AnnaForm

Söta små macarons i form av nallebjörnar med smak av bubbelgum
 

Godis i cellofanpåsar

Dammsugarklubborna var en av de populäraste sorterna
 
 
Den andra tavlan som fanns med på bordet hade samma text som på fototårtan
 
 
Underbara små minisemlor
 
Söt som socker
 

Dessertmenyer fanns på bordet...


... och de innehöll information om fikabordet

En klosstårta som bestod av red velvet cake och var fylld med cream cheese- och lönnsirapsfrosting
 
Specialbeställda servetter


Fototårtan var en prinsesstårta med hemkokad blåbärssylt istället för hallonsylt



 
 

På bordet fanns det även en vit choklad- och polkatryffel inslagen i cellofan till alla som önskade

Macarons på pinne!
Dessa hade smak av hallon och choklad
 

Och så en bild på den lilla stjärnan för dagen...


... och på hennes storasyster och den stolta mamman!
 
Recept på vissa sorter kommer så småningom
Kommentarer
Postat av: Ann-sofi Andersson

Vad underbart fint du hade gjort blir helt tagen bara av att se på allt....mycket fint !!!

Svar: Tack!!
Annika

2013-02-23 @ 11:09:57
Postat av: Anonym

Vill jätte gärna ha recept på nalle-macaronsen!

Svar: Jag har bara gjort vanliga macarons och spritsat dem som nallebjörnar
Annika

2013-04-02 @ 14:05:02
Postat av: malin

Hej. Ska själv också ha dop nu. Blev inspirerad av ditt inlägg. Skulle vilja ha recept på glassarna samt damsugarna.mvh malin

Svar: Hej!Dammsugarna är vanligt recept på punschrullar som jag googlade fram och glassarna tror jag var ballerina kladdkaka som jag mixade med lite cream cheese och rullade till bollar som jag satte i strutarna och doppade i vit chokad. Lycka till! :)
Annika

2013-08-16 @ 08:10:38
Postat av: Emma Jonesund

Vilket underbart bord! Glassarna var ju bara så söta! Väldigt fin blogg!

Svar: Tack snälla du!
Annika

2013-08-21 @ 22:05:27
URL: http://emmabakar.devote.se
Postat av: Jeanette

Hej
Jag blev så imponerad av dina kakor med foto på lilla flickan undrar hur du beställt bilderna i den stloch vad de kostar ca och recepetet på kakorna.
Skulle vara jätte tacksam om du ville dela med dig då jag ska baka till ett barndop om en månad.De går väl inte frysa eller??

Svar: Hej! Bilderna har jag beställt från catus ab. Har tyvärr inte kvar receptet men tror det var några vaniljkakor. Det är nog bäst att du fryser dem innan du sätter på bilden men det kanske går att frysa in med bild också.

Mvh Annika, sockerbagerskan
Annika

2014-04-03 @ 13:38:54
Postat av: Jennie

Hej, vad har du färgat kardemummadrömmarna med. Jätte fin kakbuffe

2015-01-12 @ 11:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback