Dessertbord till Selmas 2 års-kalas

Publicerat: 2013-01-26 Kl: 21:11:00 | I kategori: Dessertbord

Min älskade Selma fyllde ju 2 år i November och jag har fortfarande inte lagt upp bilder från hennes kalas.
Här kommer iallafall några. Själva tårtan blev ett riktigt äventyr, som slutade med att jag
några timmar innan kalaset fick göra om den nästan helt.
Men det är en annan historia;-)
 
Det var en lång väntan innan gästerna kom. 
Älsklingskaninerna fick såklart vara med, både här och i form av macarons på fikabordet
 
 
På fikabordet fanns det baked alaska muffins med vit chokladfrosting
Det fanns:
chokladbollar doppade i candy melts
underbart goda nötkolarutor
saffransbulla med cream cheesefyllning
Och så kaninmacarons med smak av hallon och lakrits
Djurcupcakes som bestod av morotsmuffins
Spritsade med samma frosting som finns på morotskaka
Selma älskar djur!
Hon valde en cupcake med en apa, en boll och en kaninmacaron
Efter en tugga av varje var hon nöjd:)
 
Och så var det ju själva tårtan...
Förutom djur så älskar Selma mycket annat också. 
Pippi, teletubbies, dockor, bollar och ballonger till exempel.
Och så älskar hon att bada!
Jag kunde inte komma på nåt riktigt bra tema åt henne på tårtan, så det fick bli lite allt möjligt på den.
 
Ett gäng ballonger...
 
Och så Pippi förstås!
 
La la fick också vara med
 
Och så Selma som åker vattenrutschkana
Kaninen har tjuvstartat och har redan åkt iväg...
 
Fråga mig inte varför kaninen har brutit armar och ben på flera ställen...
... det hör ihop med tårtolyckan:-)
 
Det var en mycket nöjd tjej när dagen var över!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback