Mandelkubb

Publicerat: 2011-04-04 Kl: 08:58:07 | I kategori: Recept: mjuka kakor och bulla

I helgen gjorde jag kubbar, och även fast det är bland det sista jag skulle välja på ett fikabord så blev de riktigt goda! Inte så torra och tråkiga som jag är van vid. Vissa kanske vill ha de torra, men de här var iallafall perfekta enligt mig! Receptet hittar du här nere.



MANDELKUBB
16 st

5 droppar bittermandelolja
100 g smör
1,5 dl strösocker
1 ägg
2 dl gräddfil eller filmjölk
2 tsk hjorthornssalt
5,5 dl vetemjöl
pärlsocker till garnering 


Rör ihop socker och smör. Tillsätt övriga ingredienser och blanda. Klicka ut smeten på en plåt. Strö pärlsocker över. Grädda i ca 8-10 minuter i 200 grader varmluft eller 225 grader vanlig ugn.

Servera med ett glas kall mjölk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback