After eight-kräm

Publicerat: 2011-06-18 Kl: 11:07:23 | I kategori: Recept: fyllningar

Den här krämen är jättegod att ha i tårtor! Mintsmaken blir ganska kraftig om du bara blandar grädde och after eight, därför brukar jag blanda i mörk choklad också. Supergott att kombinera med t ex päronmousse!

3 dl vispgrädde
100 g mörk choklad
50 g After eight

Gör så här:

Värm grädden i en kastrull. Hacka chokladen och häll den varma grädden över chokladen. Rör om tills chokladen smält. Låt blandningen stå kallt i kylskåp minst två timmar tills den blivit ordentligt kall. Vispa till lagom tjock fyllning.


Kommentarer
Postat av: Karoline

Hej! jag hamnade på din sida då jag sitter & spånar efter idéer på tårta till en söt blivande 5-åring. Problemet är att det ska vara en tårta som är mjölkfri då hon är allergisk. Det kommer att bli en sockerkaksbotten a la mjölkfri men tror du att dina "fluff"-fyllningar går att göra med havregrädde eller sojagrädde? Har du prövat? tacksam för ett svar & gärna ett snabbt =) hon fyller på lördag så jag har lite smått panik! =D

2012-01-31 @ 20:37:09
Postat av: Annika

Hej!

Vad kul att du hittade hit! Jag har faktiskt aldrig provat att göra på soja-eller havregrädde men du kan ju testa! Meddela gärna hur det gick! Kom bara ihåg att det ska stå i kylen minst några timmar innan:)

2012-02-01 @ 12:52:48
URL: http://sockerbagerskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback