Fotbollstårta

Publicerat: 2011-05-17 Kl: 10:34:02 | I kategori: Barntårtor

I söndags gjorde jag en fotbollstårta i all hast då jag fick ett telefonsamtal samma dag. Tur att vinet flödade i lagom mängd kvällen innan, för trots alldeles för lite sömn var jag i rätt bra form och definitivt redo för ett nytt tårtprojekt:) Fotbollstema var önskemålet, och jag har länge funderat på hur man enklast kan göra formen av en halv boll. Nu fick jag testa det, och så här i efterhand önskar jag att jag hade haft en form som var halvrund. Jag fick nämligen göra en massa olika bottnar och skära till dem, men då har jag testat på det också!

Resultatet blev så här. Den är gluten- och laktosfri och den innehåller banan, chokladmousse, persika och grädde. Sockerpasta fick täcka det hela och pojken är av marsipan.
 
Titt ut! Jag blev lite för hög för mitt eget bästa men det löstes med en sax!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback