Punschstubbar

Publicerat: 2011-05-10 Kl: 22:46:08 | I kategori: Recept: kakor och godis

Idag har jag gjort små gulliga punschstubbar. Då jag tycker det är lite tråkigt att göra vanliga punschrullar så gjorde jag dem lite annorlunda, de blev väldigt knubbiga, så jag kallar dem därför punschstubbar:) Jag hade nämligen marsipan i olika färger som jag ville bli av med, så det passade perfekt. Receptet kommer här nedan. De är ju superenkla att göra, speciellt om du har kaksmulor över, vilket jag i princip alltid har!


Det här behövs för ca 20 st:

100 g rumsvarmt smör
1 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakaopulver
ca 4 dl sockerkakssmulor
arraksessens eller punsch efter tycke
marsipan
75 g mörk blockchoklad

Rör ihop alla ingredienser och ställ i kylen ungefär en timme. Forma sedan till långa remsor, klä de med marsipan och dela i önskad längd. Doppa kanterna i choklad.

Tips! Använd gärna odenses gröna marsipan med smak av päron, den passar utmärkt till dessa!


Vilken färg vill du ha?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback