Smurftårta

Publicerat: 2011-10-18 Kl: 22:17:07 | I kategori: Barntårtor

Förra veckan fick jag en jätterolig beställning av Lisen som ville fira sin
3-årsdag med en speciell tårta. Hon hade bestämt sig för en tårta med Smurfan.
Smurfan skulle ha en klänning och en prinsesskrona och
med på tårtan skulle även ett svamphus vara.
Så här blev den!

Tårtan består av ljusa bottnar, jordgubbsmousse och ahlgrens bilarfluff.
Den är täckt och dekorerad med marsipan.

Är hon inte förtjusande, lilla Smurfan? Hon är nöjd över att få komma på kalas!


Bokstäverna har jag penslat med rosa skimmer. Det syns dock inte så bra här.


Svamphuset var enklare än jag trodde att göra. Och superkul!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej,

Superfina smurfar du har gjort! Min systerson fyller snart år och älskar smurfarna. var får man tag på den fina blåa färgen och gör du smurfarna av marsipan?

2012-03-05 @ 17:32:26
Postat av: Sockerbagerskan

Hej!

Tack! Smurfan är gjord av marsipan och sockerpasta. Den blå färgen har jag köpt och det är vanlig blå livsmedelsfärg.

2012-03-05 @ 20:44:51
URL: http://sockerbagerskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback