Maränger med smak av citron

Publicerat: 2012-01-08 Kl: 21:10:16 | I kategori: Recept: kakor och godis

I helgen har jag gjort mina första maränger!
Jag är inte så förtjust i maränger egentligen, men nån gång ska man ju testa!
De blev förresten riktigt goda...
 
... spröda utanpå men sega inuti.

Receptet är Leilas.
Jag bytte bara ut chokladen mot citronessens.

Här kommer receptet!
(9 st stooora eller massor av små)

7 äggvitor
5.25 dl socker
Citronessens efter smak
(eller 100 g choklad)

Sätt ugnen på 130 grader (varmluft)
Vispa äggvitor och socker över vattenbad till ca 60 grader
Ta sedan bort från vattenbadet och fortsätt vispa tills det kallnat igen
(hoppas verkligen du har en bakmaskin!)
Rör i smaksättningen och klicka eller spritsa sedan ut på en plåt
 Grädda 45-55 min beroende på storlek


Lime skulle nog också passa bra som smaksättning!

Mina är förresten svagt gula, då de ska passa färgtemat på ett kommande dopfikabord.

Kommentarer
Postat av: elsa

Ååå ser värkligen goda ut ska nog prova göra dom i helgen:)

2012-01-09 @ 17:06:04
Postat av: Sockerbagerskan

Do it!:)

2012-01-09 @ 21:40:04
URL: http://sockerbagerskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback