Bröllopstårta med rosor och pioner

Publicerat: 2012-06-16 Kl: 21:52:51 | I kategori: Bröllopstårtor

Jag fick äran att göra Andreas och Veronicas bröllopstårta och så här såg den ut.
Det skulle finnas rosa rosor och pioner på tårtan, precis som i brudbuketten.
Tårtorna skulle vara vita eller vårgröna, så jag valde grönt.
Nu har jag lärt mig göra pioner också! Många blad krävdes det:)
Jag satte även dit ett par fjärilar. De är ju så vackra!
Blommorna har jag sprayat med silverskimmer.
Tårtorna har smak av hallon och vit choklad
De är täckta med marsipan
Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!



Jag var på Veronika och Andreas bröllop i helgen och jag måste bara säga vilken god tårta du gjort! :)

Tänkte höra med dej om du vill dela med dej av receptet på fyllningen till den? Jag har nämligen lovat att hjälpa en kompis med deras bröllopstårta nu i Juli. Vet ju dock inte om du delar med dej av dina hemliga recept? :)

Har du provat göra fyllning med rabarber/jordbubb och vitchoklad till det?



MVH Emma

2012-06-19 @ 22:35:06
Postat av: Annika, sockerbagerskan

Hej!

Åh, tack vad roligt att höra! Vilket recept är det du är intresserad av?

Jag har inte provat med jordgubb, men jag har gjort hallon/rabarber och vit choklad och det är iallafall supergott!



Mvh Annika, sockerbagerskan

2012-06-20 @ 20:34:14
URL: http://sockerbagerskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback