Tack för hjälpen-tårta

Publicerat: 2012-10-24 Kl: 19:41:00 | I kategori: Tematårtor

Min pappa ville ge en tårta till sin snälla granne som hjälpt honom att snickra lite.
Tårtan skulle gärna innefatta både snickarjobbet han fick hjälp med och 
bowling, vilket är ett stort intresse hos grannen. 
Så här blev den:
Tårtan hade smak av ahlgrens bilar, hallonmousse och cream cheesefyllning
Jag tyckte att det kunde vara roligt om min pappa också var med på tårtan, så han 
fick sitta på ett hörn och utöva en av sina favoritsysselsättningar: FIKA!:)
-Åh hej, å hå! Spika på! Hoppas det här är de sista brädorna, tänker Hasse
-När du är färdig sen finns det fika här! ropar Kjell och tänker att han
kan väl spara en liten kaka till Hasse iallafall
-Chips! Perfekt till fotbollsmatchen ikväll, tänker Kjell och provsmakar några
-Är det här materialet verkligen schysst?, ropar Hasse och visar upp några böjda spikar och skruvar
- Ja då, kämpa på nu! När jag har ätit upp min kanelbulle kan jag komma och hjälpa dig lite!
- Hoppas jag hinner hem till bowlingen ikväll... det här kan nog dra ut på tiden, suckar Hasse
-Jag kan inte bestämma mig om chokladen eller punschrullarna smakar bäst, tänker Kjell
-När du är färdig med de där brädorna har du bara 58 st kvar!, säger Kjell uppmuntrande
till Hasse som ser så lagomt nöjd ut
Nu var det nog inte riktigt så här det gick till... men man kan ju skoja till det lite!
Man har ju liksom dispens när det är ens egen pappa;-)
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Maria

Så rolig! :)

2012-10-25 @ 06:57:00
URL: http://mariasfrestelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback