Cream cheesefyllning

Publicerat: 2012-09-20 Kl: 22:07:00 | I kategori: Recept: fyllningar

Här kommer receptet på den supergoda cream cheesefyllningen
som jag hade i Ellies 1-års tårta:
 
200 g cream cheese ex Philadelphia
2 dl grädde
1 knivsudd bakpulver
0,5 tsk vaniljpulver (vaniljsocker funkar också)
1-1,5 dl florsocker (efter tycke)
 
Gör så här:
 
Vispa grädde och bakpulver hårt i en skål
(Bakpulvret gör att du kan vispa längre utan att det blir smör)
 
Blanda ihop cream cheese, florsocker och vaniljpulver i en annan skål
 
Rör ner grädden i cream cheeseblandningen och blanda ihop

Är den för lös kan du ställa in den i kylskåpet en stund!
 
 
Receptet har jag hittat hos Sockerrus
(Jag har dock dragit ner lite på florsockret då jag tycker
det blir godare när den är lite syrlig)
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback