Osttårta med möss

Publicerat: 2012-09-30 Kl: 21:18:39 | I kategori: Motivtårtor

Den här tårtan gjorde jag i helgen och det var vinsten i min senaste facebooktävling:

Jag måste erkänna att min största fobi här i livet är just möss/råttor så hur jag kunde
komma på att just möss skulle pryda en tårta där jag själv hade makten att välja utseende är för mig
fortfarande ofattbart. Jag måste dock erkänna att mössen blev både söta och charmiga så detta 
kanske är vägen till hur min fobi kan botas!:)

-Är jag inte söt så säg!

Tårtan har smak av ahlgrens bilar, hallon och glasskräm
Den är täckt med marsipan och mössen är gjorda av sockerpasta/marsipan
-Var det någon som sa nånting om ost?
Lilla mus är så trött efter en rejäl måltid. Att sova på en ostskiva är aldrig fel!
Stormusen har tagit med sig en ostbit och lagt sig för att vila. 
En extra ostbit är alltid bra att ha, utifall att man skulle vakna hungrig!
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Linda Cathrine

Skitsnygg!! Blir alltid lite avundsjuk när jag ser så fina tårtor, över att jag inte kan köra sådana själv.

Svar: Tack! Det kan du säkert! Med lite övning och tålamod:)
Annika

2012-09-30 @ 21:54:19
URL: http://chamberline.blogg.se
Postat av: Jungarå Fotografi

Fy fan va frän! Gud va duktig du är! :D Verkligen!!!

Svar: Tack snälla!:)
Annika

2012-09-30 @ 22:31:30
URL: http://www.jfotografi.se
Postat av: Maria

Denna var ju bara för söt! *trycker gilla-knappen*

2012-10-01 @ 06:57:04
URL: http://mariasfrestelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback