Sametårta

Publicerat: 2012-09-07 Kl: 20:49:00 | I kategori: Tematårtor

Det är ju alltid roligt att söka tips och inspiration på internet inför nya tårtprojekt.
Därför blev jag både nervös och smått förtvivlad när jag inte hittade
en enda tårta med rätt tema när jag googlade på "sametårta"!
 
Någon tårta med en vit ren kunde jag inte heller hitta så det var helt enkelt bara att improvisera.
Så här blev den iallafall:
Så här i efterhand kan man ju tycka att jag borde ha studerat
renen som bosatt sig på vår gård under ett par veckor lite bättre.
Men... hur skulle jag kunna veta att den var sänd för att hjälpa mig med en tårta?;-)
Tårtan är laktosfri och är fylld med blåbärsmousse och glasskräm
Renen är gjord av sockerpasta och i övrigt består allt av marsipan
Gissa om det var roligt att göra denna tårta!
 
Och bäst av allt... nu finns det en sökträff på sametårta!;-)
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Emma

Och gissa om denna tårta var uppskattad :-) De var nästan så vi inte ens fick smaka av den. Pappa var väldigt imponerad av hur fin den var och ingen på festen missade den :-)

Svar: Åh vad roligt att höra!:) Kul att pappa också blev nöjd!:)
Annika

2012-09-08 @ 00:01:37
Postat av: Maria

Åh så fin!

Och så coola färger, så färgstarka!


Svar: Tack snälla! Vilken härlig blogg du har!
Annika

2012-09-09 @ 13:49:27
URL: http://mariasfrestelser.blogspot.se/
Postat av: yasmine

ååå vilken fin kaka

2012-09-13 @ 14:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback