Cakeballs- i can almost die for you!

Publicerat: 2011-04-13 Kl: 12:33:55 | I kategori: Kakor och sånt

Idag vill jag verkligen hylla cakeballs! Och då framför allt med ballerina kladdkaka som innehåll. De är så underbart goda att jag tror jag smäller av! Godast blev de, i mitt tycke, när de doppades i vit choklad! Det passade så underbart bra ihop. För att göra dessa enkla ljuvliga bollar tar du bara dina favoritkakor och krossar dem. Efter det blandar du i lite philadelphiaost tills du får en konsistens som du kan rulla bollar av. In med dem i frysen ett tag och sen doppar du dem i choklad. En stor kopp kaffe till det och lyckan är total!


Den här varianten består av chocolate chip cookie dough med smak av kaffe. Också en riktig höjdare, men de bör ej serveras med kladdkakebollarna för då blir de utklassade.


Vill du inte doppa dem i choklad behöver du förstås inte. De blir goda ändå. Det är ju nästan som att äta kakorna som de är, men ett roligare alternativ än ett fat med torra kakor! Då kan du ju på sätt och vis säga att du gjort de själv utan att ljuga!;)
 
De här träddes på pinnar så det blev som att äta en upp- och nervänd klubba. Några marsipanhjärtan ville gärna pryda de små bollarna.

Ut i köket och testa!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Mhmm att jag ska testa! Så söta små gobitar så man kan ju inte låta bli :)

2011-04-13 @ 19:25:55
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback