Macarons med smak av Soda Stream!

Publicerat: 2013-08-15 Kl: 22:51:25 | I kategori: Kakor och sånt

Idag har jag bakat somriga, härliga macarons! De har smak av citron/lime och apelsin/ananas.
 
 
För att få fram dessa härliga smaker har jag använt dessa godingar från Soda Stream:
 
Här kommer receptet:
 
Macarons
100 g mandelmjöl
110 g äggvita
5 msk strösocker
200 g florsocker
 
Gör så här:
1. Sikta mjöl och florsocker och rör ihop dessa

2. Vispa äggvitorna och tillsätt sockret lite i taget när det börjar skumma
 
3. Vispa sedan tills den blivit tjock och glansig och du kan vända skålen upp och ner

4. Rör försiktigt ner mjölblandningen i äggvitan och rör om med slickepott

5.Tillsätt valfri färg och rör ihop

6. Fyll en spritspåse och spritsa ut smeten ungefär lika stora som femkronor
 
7. Låt vila på plåten ca 60 min. Grädda sedan i 150 grader ca 15 min
 
Fyllning
50 g smör
2 dl florsocker
1 msk Soda Stream smaksättare
Valfri färg
 
Rör ihop ingredienserna och spritsa på kakorna. Lägg sedan ihop dem två och två.
 
Jag hade inte en tanke på att man kunde baka med dessa tidigare faktiskt. Nu har de fått en given plats i mitt kök och mer recept kommer så småningom! Det som är bra med dessa smaksättare är att de bara innehåller naturliga ingredienser, inga färgämnen eller konserveringsmedel osv. Kanonbra tycker jag!
 
 


 
Min dotter älskade dessa kakor och ville bara ha fler och fler. Hennes mamma också!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback