Dear macarons, i´m sorry i said i didn´t like you!

Publicerat: 2011-02-24 Kl: 19:42:25 | I kategori: Kakor och sånt

Nu har jag gjort macarons igen, även fast jag sist jag gjorde dem bestämde mig för att dessa bakverk inte alls föll mig i smaken. Anledningen till att jag gav dem en till chans var att jag igår gjorde lemon curd, och det blev en hel del äggvitor över. Och gissa om de blev goda denna gång! Jag använde florsocker med chokladsmak i för att få lite smak på dem, och fyllningen är nutellafrosting. I like it a lot! Jag gjorde även några med citronfyllning. Vill du också göra lemon curd? Recept hittar du här!



Dessa små skapelser får slå följe med tårtan som jag ska leverera på lördag till ett födelsedagsbarn. Tårtan kommer att få after eight/citronsmak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback